Calendar of actions

october 2019
Mo Tu We Th Fr Sa Su
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Napęd silnikowy wyłącznika BC160

motorovy_pohon_BC160.jpg Napęd silnikowy wyłącznika stanowi element wyposażenia dodatkowego wyłącznika BC160 Modułowy charakter konstrukcji pozwala na prosty i szybki montaż napędu na bloku wyłącznika.w wersji 3 lub 4 biegunowej. Napęd jest przystowany do montażu z boku wyłącznika, na tablicy bądź szynie DIN. Mechanizmy obu współpracujących urządzeń są sprzężone za pomocą złącza bagnetowego zlokalizowanego na bocznej ścianie wyłącznika. Zamocowany napęd silnikowy może zostać zabezpieczony osłonami przyłączy wyłącznika.

Napęd silnikowy jest urządzeniem, bez którego ciężko sobie wyobrazić stosowanie wyłączników w przemyśle. Seria Modeion posiada już napęd silnikowy od dłuższego czasu. Teraz przyszła kolej na najmniejszy z serii- wyłącznik BC 160.

Napęd silnikowy wyłącznika BC160 jest urządzeniem modułowym jak reszta akcesoria, pozwala to na szybki montaż na bloku wyłącznika. Może być stosowany dla wersji 3 i 4 polowych. Jest produkowany w wersji do montażu bocznego blisko panelu rozdzielnicy lub szyn DIN. Mocowanie napędu do wyłącznika realizowane jest za pomocą mechanizmu bagnetowego zamieszczonego na bocznej części wyłącznika. Istnieje możliwość montażu silnika na stałe na osłonie terminalu.  

Napęd silnikowy umożliwia kontrolę wyłącznika bez pomocy akumulatora sprężynowego. Może być sterowany lokalnie lub zdalnie. Sterowanie lokalne może mieć miejsce w przypadku utraty napięcia zasilania silnika. Sterowanie lokalne jest możliwe nawet po podniesieniu osłony bezpieczeństwa napędu silnikowego. Możliwość zdalnego sterowania jest automatycznie blokowana po podniesieniu osłony bezpieczeństwa. Istnieje możliwość sygnalizacji podniesienia pokrywy bezpieczeństwa. Wyłącznik jest włączany/wyłączany poprzez ruch dźwigni wyłącznika. Po założeniu pokrywy bezpieczeństwa napęd przełącza się do trybu zdalnego sterowania. Podniesienie pokrywy daje możliwość zmiany ustawionego trybu pracy automatycznej. Pod pokrywą znajduje się także czerwona dioda LED, która się włącza w przypadku braku sygnału (nieudane przełączenie on/off). Silnik jest blokowany elektronicznie przed błędnym przełączeniem, na przykład po przepłynięciu prądu zwarciowego przez przekaźnik silnik zabezpieczony jest przed zapętleniem przełączania on/off. Napęd boczny może zostać zablokowany w pozycji wyłączony przez trzy kłódki. Istnieje możliwość zdalnej sygnalizacji zablokowania. Możliwe jest także zamknięcie pokrywy bezpieczeństwa.

Pozycja przyłączy głównych jest sygnalizowana przez pozycje dzwigni napędu wyłącznika, która znajduje się pod pokrywą bezpieczeństwa silnika. Pozycja dźwigni wyłącznika jest sygnalizowana zdalnie. W trybie sterowania zdalnego, kontrole odbywa się przez naciskanie przycisków ON/OFF. Kabel przedłużający OD-BC-KA02 jest przeznaczony do napędu silnikowego.